Subject: FW: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Mar 2025 14:10:51 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/3066-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 27, 2025 2:06 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Darius Rakstelis <[email-masked]>
Subject: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Laur Kõiv,

Kirjutan Teile seoses ehitusloa taotlusega nr. 2311271/01323, millele ei
ole me saanud Transpordiameti kooskõlastust.

Protsessi kiirendamiseks, vastame meili teel Teie poolt välja toodud
punktidele:

1.	« Esitatud materjalides ei kajastu uutes planeeritavates lõikudes
kohati raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed, muldkeha, hooldusteed,
kõrguslik lahendus jne), seega pole ehitusloa aluseks olev projekt
terviklik ning Transpordiametil pole võimalik hinnata planeeritava
tegevuse ulatust. Palume esitada projekti materjalides terviklik lahendus,
mis kajastaks kogu ehitusloaga planeeritavas lõigus ka raudtee olulisi
rajatisi. Samuti juhime tähelepanu, et lahendus peab olema kooskõlas ka
Rail Baltic raudtee trassi lahendusega »

Kontaktvõrgu projekt põhineb projekteerijale sisendandmetena antud
rööbastee projektist ning see projekteeritakse eraldi (Rail Baltica
projekt nii 1435 mm kui ka 1520 mm rööpmelaiusele). Seetõttu on trassil,
kus rööbastee asendit pole muudetud, projekteeritud kontaktvõrk
olemasolevale rööbasteele. Mõnes lõigus, näiteks Lagedi – Blokkpost,
nihutatakse rööbasteed olemasoleva paigutusega võrreldes oluliselt
(rööbastee ei kuulu meie projekti käsitlusalasse). Sellisel juhul on
kontaktvõrk (meie projekt) projekteeritud uuele rööbastee trassile (mille
projekteerimine ei kuulu meie projekti käsitlusalasse). Ei rööbasteid ega
muldkehasid ole selle projekti raames projekteeritud. Seega tuleb maa
omandamine ja uue rööbastee ehitamine läbi viia vastavalt Rail Baltica
projektile ning alles seejärel ehitatakse kontaktvõrk juba rajatud
rööbasteele. Rööbastee demonteerimine on samuti märgitud Rail Baltica
projekti teabe põhjal.

Kinnitame, et meie projekt on Rail Baltica raudteetrassi lahendusega
kooskõlas, kuna see on koostatud vastavalt meile esitatud sisendandmetele.

2.	«Projektis on muudetud kontaktvõrgu paiknemist võrreldes
projekteerimistingimustes kajastatud asendiplaanidele. Sealhulgas on
projektiga planeeritud kontaktvõrgu rajamist riigitee nr 94 Muuga sadama
tee maaüksusele (tunnus: 44603:002:0226), seega eeldatavalt ka
hooldusteede, rööbasteede ja raudtee muldkehade rajamist riigitee
maaüksusele, kuigi projekteerimistingimustes kajastatud materjalides olid
antud rajatised planeeritud väljapoole riigitee maaüksust. Palume
kontrollida ning korrigeerida vastavalt asendiplaanilist lahendust ning
planeerida raudtee ja sellega seotud rajatised väljapoole riigitee
maaüksust.»

Meie projekt käsitleb elektrifitseerimist raudteetrassile, mis on meile
esitatud sisendandmetena. Käesoleva projekti raames ei projekteerita
rööbasteed ega muldkehasid. Maa omandamist ja uue rööbastee ehitamist
käsitleb Rail Baltica projekt ning kontaktvõrk rajatakse alles seejärel,
kui on ehitatud rööbastee (kontaktvõrgu ehitamisel ilma rööbasteeta puudub
igasugune vajadus). Rööbastee demonteerimine on samuti märgitud Rail
Baltica projekti teabe põhjal.

3.	“Täiendavalt juhime tähelepanu, et riigiteed nr 1 Tallinna-Narva
tee ületava Peterburi tee raudtee viadukti külge kinnitatavad kontaktvõrgu
rajatised (mastid, konsoolid jne) ei ole kohati kooskõlas riigitee vaba-
ja liikusruumiga ning olemasolevate teevalgustusmastidega. Näiteks
konsoolid nr 137 ja nr 138 jäävad tee vaba- ja liiklusruumi ning seega ka
takistama liiklust riigiteel. Samuti paiknevad konsoolid väga lähedal
valgustusmastidele. Palume projekteerimisel arvestada riigitee
liiklusruumiga ning olemasolevate valgustusmastidega. Lisaks palume antud
asukohtades esitada täiendavad ristlõike joonised, mis kajastaks olulist
infot ka riigitee ja liiklusruumi osas.”

Kontaktvõrgu mastid projekteeritakse raudteeviadukti sammastele ning need
ei takista kuidagi ei maanteeliiklust ega teevalgustust (kontaktvõrgu
mastid asuvad oluliselt kõrgemal). Allpool on esitatud näited masti nr
137, 138 paigutuse kohta.

Joonisel „1005_EP_EK-6-01_rist“ (lk 10/12) on näidatud kontaktvõrgu
mastide projekteerimine sellistes kohtades (manuses).

4.	“Samuti palume kontrollida ning viia asendiplaanil kajastatud
katastriüksuste piiride kontuur/värvus kooskõlla tingmärkides kajastatuga.
Lisaks palume asendiplaanidel kajastada riigiteede kaitsevööndite piirid.”

Korrigeeritud

Lugupidamisega ja tagasisidet ootama jäädes,

Erle Iher

Ardanuy Ingeniería S.A.

Avda Europa 34, Edificio B 28023 Madrid, Spain.

Tel: +34 91 799 45 00

Email  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ardanuy.com/> www.ardanuy.com

Confidencialidad: El contenido de esta comunicación, así como el de toda
la documentación anexa, es confidencial y va dirigido únicamente al
destinatario del mismo. En el supuesto de que usted no fuera el
destinatario, le solicitamos que nos lo indique, no comunique su contenido
a terceras partes y, proceda a su destrucción. Gracias.

Confidentiality: The content of this message, along with all annexed
documentation, is confidential and is destined exclusively to the
addressee. If you are not the addressee of this message, we request that
you indicate this to us, not share its content with third parties, and
delete it. Thank you.

P Antes de imprimir este mensaje, asegúrese de que es necesario. El medio
ambiente está en nuestra mano.

P  Before printing this message, make sure it is necessary. The
environment is in our hands.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.